2009. január 24., szombat

Ítélkezés vagy vélemény?

Fénysugarak írása az Ötről Hatra oldalról

Sokszor gondolkodunk el a másik ember cselekedetein és véleményt alkotunk róla. Néha ezek a vélemények már nem is vélemények, hanem ítéletek. A határ szinte meghúzhatatlan.

Sokan gondolkodunk és rakosgatjuk a körülöttünk élőket ide vagy oda. Sokszor magunk fölé, mert azt gondoljuk, hogy ő jobb vagy több nálunk. Vagy épp lenézzük kevesebbnek tartjuk magunknál. Egyik sem jó. A saját életemben is van így természetesen. Én sem vagyok kivétel. Megismertem egy hölgyet, aki már nagyon tudatosan élte az életét és tisztán látta a körülötte élőket. Mindig azt mondta nekem ne tégy magad fölé, mert csalódni fogsz. Fogadd el, hogy Te épp olyan nagyszerű vagy, mint amilyennek engem gondolsz. Múltak az évek és jobban megismertem az életét. Megismertem a gyengeségeit. Kezdtem másként nézni rá. Ő csak mosolygott. Már kezdtem kicsit csalódottabbá válni. Kezdett nagyon is "ember" lenni és ő csak mosolygott tovább. Pontosan látta, hogy mi zajlik bennem és azt mondta: nem azok vagyunk, amit mások gondolnak rólunk. Soha ne tégy senkit magad fölé és nem fogsz csalódni az emberekben. Azokat akiket eddig kevesebbnek tartottál magadnál azoknak is add meg a lehetőséget, hogy jobban megismerd őket és akkor rájössz, hogy ő is pont olyan, mint te vagy. Hiszen mind egyek vagyunk.


fenysugarak rovata (fenysugarak.virtus.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése